Veelgestelde Vragen

1.1. Waarom bestaat Deukweg.nl?

Deukweg.nl gelooft in transparant, onafhankelijk en gemakkelijk schadeherstel. Het is opgericht met als doel om consumenten met autoschade snel op weg te helpen. 

 

Deukweg.nl: de naam zegt het al!

1.2. Hoe werkt Deukweg.nl?

Op Deukweg.nl doorloopt u de volgende stappen:

 

  • 1) Maak foto’s van de schade en upload ze met een beschrijving.
  • 2) Ontvang binnen 24 uur de beste aanbiedingen voor reparatie bij u in de buurt.
  • 3) Vergelijk vrijblijvend en kies de deal die bij u past.

 

U uploadt heel eenvoudig uw schade op Deukweg.nl. Na het uploaden worden schadebedrijven bij u in de buurt op de hoogte gesteld van uw schade. Zij taxeren de schade en brengen een offerte uit. Binnen 24 uur ontvangt u minimaal drie offertes. Het is mogelijk dat de prijzen sterk uiteenlopen. Dit komt omdat de schadeherstelbedrijven elkaars offerte niet kunnen zien en zegt niets over de kwaliteit van het herstelbedrijf; al onze bedrijven zijn FOCWA-gecertificeerd. De kwaliteit van de bedrijven kunt u tevens zien door het aantal sterren. Ten slotte is het ook mogelijk dat u offertes van bedrijven uit verschillende steden om u heen ontvangt. 

1.3. Wat is Deukweg.nl?

Deukweg.nl is een onafhankelijk mobiel en online platform dat u in staat stelt op een eenvoudige manier, via de website, een schadeverslag met foto’s van uw autoschade te maken. Binnen 24 uur heeft u een overzicht van verschillende aanbiedingen voor een reparatie bij u in de buurt.

 

Deukweg.nl = Eerste Hulp Bij Autoschade!

1.4. Wat is de rol van Deukweg.nl in het proces?

Deukweg.nl is de vergelijkingssite van Nederland op het gebied van autoschadeherstel. Deukweg.nl helpt de consument bij het maken van de juiste keuze van een schadehersteller. Dit doen we door betrouwbare en onafhankelijk informatie aan te bieden.

 

Deukweg.nl brengt u als consument in contact met autoschadebedrijven die uw schade willen repareren. Door uw schadeverslag te uploaden, hoeft u niet zelf herstelbedrijven langs te rijden. De schadecalculaties ontvangt u gemakkelijk in uw inbox. Als u bijvoorbeeld uw auto wil uitdeuken, de auto polijsten of uitdeuken zonder spuiten omdat u last heeft van lakschade, deukschade of krasschade, dan helpt Deukweg.nl u aan de juiste autoschadebedrijf.

 

  • - Gemakkelijk
  • - Onafhankelijk
  • - Transparant
  • - Gratis
1.5. Wat kost mijn aanmelding bij Deukweg.nl?

Deukweg.nl is voor de consument gratis! Aan het gebruik van de website zijn geen kosten verbonden. Daarnaast zijn alle biedingen vrijblijvend en bent u nergens toe verplicht. Mocht het zo zijn dat u geen gebruik wil maken van de offertes, dan zouden wij het waarderen als u ons een mailtje stuurt. Als u een offerte wel accepteert, dan zijn de uiteindelijke kosten van de reparatie aan uw auto uiteraard wel voor uw eigen rekening.

1.6. Kan elke schadehersteller zich aansluiten bij Deukweg.nl?

Deukweg.nl werkt uitsluitend samen met de allerbeste schadeherstellers van Nederland. Alle aangesloten schadeherstellers zijn FOCWA-gecertificeerd en verstrekken een garantie van minstens 4 jaar op de reparatie van uw autoschade. Bij een FOCWA-bedrijf mag u een professionele reparatie verwachten en een uitstekende service. Elke schadehersteller wordt door ons gemonitord, zodat we zeker weten dat hij voldoet aan de kwaliteitseisen van Deukweg.nl.

2.1. Hoe maak ik een schadeverslag en account aan?

Bij het aanmaken van een schadeverslag maakt u ook een account op Deukweg.nl aan. 

  • 1) Ga naar Deukweg.nl.
  • 2) Klik op de Start nu-button.
  • 3) Doorloop de drie stappen: 1) Beschrijf de schade 2) Foto's uploaden 3) Uw gegevens.
  • 4) Met het versturen van uw gegevens wordt uw account automatisch aangemaakt.

 

U ontvangt ter bevestiging een mail met een bevestigingslink. Deze mail kan in de SPAM-box komen. Klik op de link in de mail om uw account en uw schadeverslag te activeren. 

2.2. Hoe wijzig ik mijn gegevens?

U kunt uw gegevens altijd wijzigen. Dit kunt u doen in Mijn account. Dit werkt als volgt:

 

  • 1) Ga naar Mijn account en log in met uw e-mailadres en uw wachtwoord
  • 2) Klik in uw profiel op de pen-logo om uw gegevens te wijzigen
  • 3) Wijzig hier uw persoonlijke gegevens.

 

Heeft u al een profielfoto geupload? Wij van Deukweg.nl vinden het leuk om uw profielfoto te zien! 

 

Uw schadeverslag kunt u niet zelf wijzigen. Dit is zo ingesteld omdat de uitgebrachte offertes gebaseerd zijn op uw beschrijving. Zo wordt miscommunicatie met het schadeherstelbedrijf voorkomen. Als u een foutje heeft gemaakt bij het uploaden van de foto's of als de beschrijving incorrect of incompleet is, neem dan contact op met ons. Wij wijzigen dan uw schadeverslag. 

2.3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?

Indien u het e-mailadres van uw account vergeten bent, kunt u een nieuw wachtwoord opvragen. U doet dit door rechtsboven op wachtwoord vergeten te drukken. Of op deze link. U ontvangt dan in een e-mail uw nieuwe wachtwoord met verdere instructies.

2.4. Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten. Wat moet ik nu doen?

Indien u het e-mailadres van uw account vergeten bent, stuur dan een e-mailbericht naar de klantenservice met de naam, telefoon en adresgegevens die u in het account heeft opgegeven. Wij zullen uw Deukweg.nl-account en het bijbehorende e-mailadres dan spoedig achterhalen en u de juiste gegevens mailen.

3.1. Hoe maak ik een schadeverslag?

Het aanmaken van een schadeverslag werkt als volgt:

  • 1) Ga naar Deukweg.nl.
  • 2) Klik op de Start nu-button.
  • 3) Doorloop de drie stappen: 1) Beschrijf de schade 2) Foto's uploaden 3) Uw gegevens.
  • 4) Met het versturen van uw gegevens wordt uw account automatisch aangemaakt.

 

U ontvangt ter bevestiging een mail met een bevestigingslink. Deze mail kan in de SPAM-box komen. Klik op de link in de mail om uw account en uw schadeverslag te activeren. 

3.2. Waar moet ik op letten bij een schadeverslag?

Let op de volgende punten bij een schadeverslag:

 

1) Uw gegevens moeten kloppen
Zorg ervoor dat uw gegevens in orde zijn. Zo hebben is het belangrijk dat uw postcode klopt. Hiermee kunnen wij en de herstelbedrijven zien hoe ver de afstand tussen u en het autoschadebedrijf is. Ook is het belangrijk dat uw contactgegevens zoals het e-mailadres en het telefoonnummer correct zijn, zodat de schadebedrijf contact met u kan opnemen nadat u een offerte heeft geaccepteerd.

 

2) De foto’s dienen duidelijk te zijn

De schadeherstellers beoordelen uw autoschade aan de hand van uw schade. Daarom is het enorm belangrijk dat de foto's aan bepaalde eisen voldoen en zo duidelijk mogelijk zijn. Zie 3.3. Hoe maak ik duidelijke foto’s? voor meer instructies.

 

3) Maak een duidelijke beschrijving

Vermeld precies hoe de schade is ontstaan, wat de schade is en hoe groot het is. Alle belangrijke aspecten dient u te vermelden om misverstanden te voorkomen. Liever teveel informatie dan te weinig.

3.3. Hoe maak ik duidelijke foto’s?

Zorg ervoor dat u 4 duidelijke foto’s van de schade maakt:

 

  • 1) Overzichtsfoto: Maak een foto vanuit een rechte hoek van de schade waarop de gehele zijkant, achterkant of voorkant van de auto zichtbaar is.
  • 2) Detailfoto: Maak van dichtbij een foto vanuit een rechte hoek van de schade zodat de gehele schade goed zichtbaar is.
  • 3) Detailfoto vanuit de hoek: Maak een foto vanuit een schuine hoek van de schade zodat de diepte van bijvoorbeeld een deuk goed zichtbaar is.
  • 4) Extra detailfoto: Maak van dichtbij een foto vanuit de andere hoek met het licht mee, zodat de gehele schade goed zichtbaar is.

 

Zorg ervoor dat de foto’s niet overbelicht zijn of juist te donker. De schade die u wil laten repareren, moet zo duidelijk en volledig mogelijk op de foto staan. Maak de schade vrij van vuil zodat de beschadiging goed zichtbaar is. De schadeherstellers beoordelen uw autoschade aan de hand van uw schade. Daarom is het enorm belangrijk dat de foto's aan bepaalde eisen voldoen en zo duidelijk mogelijk zijn. De foto’s moeten een realistisch beeld geven van de schade. Alleen zo kan de schadehersteller een realistisch bod uitbrengen. 

3.4. Hoe maak ik een duidelijke beschrijving?

Bij het invullen van de beschrijving kunt u denken aan de volgende punten:

 

  • - Hoe is de autoschade ontstaan?
  • - Hoe groot is het schadeoppervlak?
  • - Is er meer schade (verborgen) wat op de foto niet zichtbaar is?
  • - Is de auto nog rijdbaar?
  • - Wilt u vervangend vervoer? (Let op: Dit is een extra service en is van invloed op de prijs.)
  • - Is er een stad of dorp waaruit u ook offertes wilt ontvangen naast uw eigen woonplaats (misschien in de buurt van uw werk of familie)?
  • - Hoeveel kilometers wilt u maximaal afleggen?
  • - Maak uw schadeverslag zo gedetailleerd mogelijk en voeg alle informatie die een schadehersteller moet weten. 
3.5. Kan ik mijn opdracht nog wijzigen?

Als u een schadeverslag heeft geplaatst, dan kunt u het schadeverslag niet meer wijzigen. Dit zou niet eerlijk zijn tegenover de schadeherstellers met wie u al in het biedingsproces zit. Als u een foutje heeft gemaakt, kunt u het schadeverslag uiteraard wel verwijderen om vervolgens een nieuw schadeverslag te plaatsen. U kunt ook contact met ons opnemen.

3.6 Hoe lang blijft mijn schadeverslag zichtbaar?

Het schadeverslag dat u naar Deukweg.nl stuurt blijft zeven dagen open voor de aangesloten schadeherstellers om op te kunnen bieden. Hierna wordt de opdracht gesloten. U kunt vervolgens vergelijken op prijs, kwaliteit en afstand, en zo naar wens het beste schadeherstelbedrijf kiezen. 

4.1. Hoeveel offertes kan ik ontvangen en hoe lang duurt dit?

Ons doel is om u minimaal drie offertes binnen 24 uur te sturen. Het werkelijke aantal en de tijd zal variëren afhankelijk van uw locatie, de aard van de schade (dat wil zeggen, hoe gemakkelijk is het om een nauwkeurige schatting te maken) en de beschikbaarheid van aangesloten schadeherstellers.

 

U ontvangt bij ons maximaal zeven offertes. Deukweg.nl is ervan overtuigd dat u met maximaal 7 offertes een juiste keuze kan maken zonder dat u overladen wordt door te veel mogelijkheden. 

4.2. Wat gebeurt er als ik een schadeverslag verstuur en uiteindelijk toch besluit om mijn auto niet te laten repareren?

Als u uiteindelijk besluit om niet in te gaan op de offertes die u heeft ontvangen, is dat geen probleem. Er zijn geen kosten of verplichtingen voor u om Deukweg.nl te gebruiken. Als u uw auto niet laat repareren, laat ons dat dan weten door te mailen naar info@deukweg.nl. We horen graag ook de reden. Des te beter we u leren kennen, des te beter we u in de toekomst van dienst kunnen zijn.

5.1. Dekt mijn verzekering de reparatie via Deukweg.nl?

Uw verzekering dekt de reparatie via Deukweg.nl meestal niet. Verzekeringsmaatschappijen hebben vaak afspraken met schadeherstellers of schadeherstelketens. Dit zorgt ervoor dat u zelf niet mag beslissen waar u uw auto laat repareren. Indien u schade aan u auto heeft, neemt u dan eerst contact op met uw verzekeraar. Geef aan dat u autoschade heeft opgelopen en vraag of uw schade door hen gedekt wordt. Vergeet ook niet te vragen wat de gevolgen zijn voor uw verzekeringspremie als u de schade bij hen claimt. In sommige gevallen is het zelf betalen van de schade goedkoper dan het claimen ervan. 

 

Het gebruik van Deukweg.nl is gratis, de kosten van de reparatie niet. Het kan voorkomen dat u uw no-claim bij een verzekeraar wil behouden of uw schade zelf moet betalen. Via Deukweg.nl kunt u gemakkelijk en snel meerdere offertes ontvangen van FOCWA-gecertificeerde schadeherstellers. Indien u nog vragen heeft, kunt u natuurlijk altijd terecht bij onze klantenservice. 

5.2. Is het voordeliger om Deukweg.nl te gebruiken in plaats van mijn reparatie te claimen bij mijn verzekering?

Of het voordeliger is om Deukweg.nl te gebruiken in plaats van de reparatie te claimen bij de verzekering is afhankelijk van de omvang van de schade en de reparatie hiervan. In veel gevallen, vooral bij kleine reparaties, is het voordeliger om uw schadeherstel zelf te betalen en het niet te claimen bij de verzekering. Dit voorkomt u een premiestijging. 

 

De twee redenen om een schade zelf te betalen

 

  • 1) Het eigen risico. Dit is bij een te claimen schade vaak hoger of gelijk aan het totale reparatiebedrag. U kunt dit ook zelf uitproberen. Upload een schadeverslag en vergelijk de vrijblijvend ontvangen offertes met uw eigen risico van uw verzekering. Elke schade die u claimt is van invloed op uw premie.
  • 2) Stijging van uw premie: Door een reparatie aan uw auto te claimen bij uw verzekeraar kan uw premie omhoog gaan. Zolang u schadevrij rijdt, klimt u jaarlijks een trede op de bonus-malusladder. Na een schadeclaim daalt u direct een aantal treden en stijgt de premie die u moet betalen. Het maakt daarbij geen verschil of u bij uw verzekeraar €500,- of €5000,- claimt; de premie stijgt even hard. Het kan daarom interessant zijn een reparatie zelf te betalen. De stijging van de verzekeringspremie verschilt echter per verzekeringmaatschappij.

 

Voor meer informatie kunt u meer lezen op de website van de Consumentenbond, of neem contact op met uw verzekeringsmaatschappij.

6.1. Hoe kan ik een schadehersteller beoordelen?

Nadat u via ons een schade heeft laten repareren, nodigen we u (per e-mail) uit een review te schrijven. Deze mail ontvangt u enkele dagen nadat u de reparatie heeft laten uitvoeren. Met het schrijven van een review helpt u de volgende autobezitter met het kiezen van een geschikte schadehersteller. 

6.2. Waarom is mijn review nog niet geplaatst?

We ontvangen veel reviews. Daarom kan het enige dagen duren voordat ze op de website verschijnen.

6.3. Wat gebeurt er als een schadehersteller slecht werk levert?

Indien een geschil ontstaat, dan onderneemt Deukweg.nl direct actie om het probleem op te lossen. Wij gaan met alle betrokken partijen in gesprek om zo tot een passende oplossing te komen. 

 

Alle aangesloten schadeherstellers zijn FOCWA-gecertificeerd. Dit houdt in dat deze autoschadebedrijven aan strenge eisen moeten voldoen, die door FOCWA zijn ingesteld. Daardoor kunt u professioneel schadeherstel en uitstekende service verwachten. Tevens bieden de meeste FOCWA-bedrijven minstens 4 jaar garantie op de herstelwerkzaamheden.

6.4. Wat gebeurt er met mijn review?

De review wordt gekoppeld aan het desbetreffende schadeverslag en de schadehersteller. Deukweg.nl zal uw review niet aanpassen. U kunt er bij het schrijven van de review zelf voor kiezen of u deze onder uw eigen naam of liever anoniem wilt plaatsen. Elke review heeft invloed op het aantal sterren van de schadehersteller.

 

Mocht het zo zijn dat het een zeer negatieve review is, dan neemt Deukweg.nl contact met u en de schadehersteller op. Wij proberen altijd een goede oplossing voor beide partijen te bewerkstelligen. Wij zijn erbij gebaat dat zowel u als de schadehersteller beiden tevreden zijn. Indien een negatieve review onterecht is geplaatst, hebben wij het recht deze van de website te verwijderen.

 

Als een schadehersteller drie gelijksoortige negatieve reviews heeft ontvangen, dan kan Deukweg.nl de dienstverlening met betreffende schadehersteller stop zetten. We verwachten echter niet dat dit snel zal gebeuren omdat we uitsluitend met de beste FOCWA-schadeherstellers in Nederland werken. 

 

Deukweg.nl heeft graag tevreden klanten. Met Deukweg.nl willen we de schadeherstelwereld transparant maken. Door de reviews kunt u alle toekomstige klanten helpen bij het maken van hun keuze. Ook helpt u met de reviews de schadeherstellers om zich zo te blijven verbeteren.